زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درمان بیش از ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت C در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

  • کد خبر: ۲۳۶۴۲۴
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
درمان بیش از ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت C در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کنترل شیوع و درمان هپاتیت‌های ویروسی برعهده بهداشت است و تاکنون ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت c در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان شده اند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین پور با اشاره به اینکه برنامه حذف بیماری هپاتیت B یکی از رویکرد‌های مهم فعالیتی حوزه بهداشت است، اظهار کرد: هپاتیت B و C قابل پیشگیری هستند و برای پیشگیری از آنها بهتر است هر نوع تزریقی از سرنگ و سوزن نو یکبار مصرف استفاده شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون هپاتیت B باعث ایمنی و پیشگیری از ابتلا به بیماری می‌شود، علاوه براین دو هپاتیت B و C از طریق ارتباط جنسی نیز منتقل می‌شود، گفت: هپاتیت ویروسی از طریق خون، شیر مادر و رابطه جنسی به افراد منتقل می‌شود.

حسین پور با بیان اینکه برنامه حذف بیماری هپاتیت B در دستور کار است و هپاتیت C نیز بیشتر در گروه مصرف کننده تزریق و کادر پزشکی در حین جراحی بیماران دیده می‌شود، عنوان کرد: ویروس هپاتیت B فرد زیر ۶ ماه در شرایط حاد بیماری است، اما این بیماری در کسانی که بیش از ۶ ماه از زمان ابتلا آنها می‌گذرد به شکل مزمن در آمده است.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۹۰ درصد بیماران هپاتیت به سمت سیروز و سرطان کبدی کشیده نمی‌شود و به موقع تحت درمان قرار می‌گیرند. در مراکز بهداشت شناسایی و مشاوره خانواده و واکسیناسیون هپاتیت B انجام می‌شود، بعد از سال ۱۳۷۲ همه واکسن هپاتیت B دریافت کردند، البته درصدی از این افراد باز هم مبتلا به این بیماری می‌شوند.

حسین پور با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی نقش مهمی در عدم ابتلا به بیماری هپاتیت دارد به نحوی که قبل از بحران کرونا ۴۰ درصد مصرف کننده هپاتیت c بودند ولی الان ۱۰ درصد هستند، تصریح کرد: موبایل سنتر، که با ماشین‌هایی شبیه به امبولانس از سوی بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پزشکان بدون مرز خدمت درمانی به بیماران ارایه می‌دهند تا حد قابل توجهی در کنترل بیماری موثر هستند. 

وی تاکید کرد: برای درمان مصرف کنندگان مواد مخدر از بیماری هپاتیت و اچ آی وی، مراکز گذری در حاشیه شهر از بهبود یافته‌ها دعوت به همکاری می‌کنند تا با حضور در پاتوق معتادین از آنها تست رایگان گرفته شود و درصورت مشکوک بودن به بیماری مراحل درمانی برای آنها انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->